Followers

Monday, January 30, 2012

Kemahiran hidup di kampung

Assalamualaikum.

Aku nk cerita serba sediket berkenaan dengan tajuk Kemahiran hidup di kampung...

APA ITU KEMAHIRAN?

The capacity to accomplish successfully
something requiring specific knowledge or
ability; proficiency.”

FAHAM?

Kemampuan untuk mencapai dengan jayanya
sesuatu yang mana memerlukan pengetahuan
yang khusus atau kebolehan atau kecekapan.


Kemahiran sangat penting so korang harus la mempelajarinya...
Dibandingkan Hidup di bandar, aku rasa kemahiran hidup di kampung sangat la unik dan menyeronokkan.
Mungkin disebabkan suasana hidup dan persekitaran yang amat berlainan. Aku berpeluang merasai kehidupan di kampung. 7 hari ak di perkampungan nelayan sudah banyak menyedarkan aku. Tanpa Kemahiran kita layu. Layu? haha..Layu tu boleh diibaratkan mcm KOSONG..Tidak tahu ape-ape..

APA YANG AKU BELAJAR?

Banyak..Menebas kelapa sawit. menangkap udang..menjala..wah...ADA ke kemahiran ini dekat bndar? tidak aku merasainye pun..mmg best! mencabar...nyamuk..n banyak lg binatang pelik boleh jumpa..aigoo

tengok...ramai-ramai adek ni terjun tangkap udang..:P

So konklusinya, kalau tidak tahu kemahiran di kampung...jangan mencuba-cuba tinggal di kampung.. :D





No comments: